HenkErikPiet.reismee.nl

Een rustig fietsdagje

We vertrokken vanmorgen omstreeks 09.45 uur vanuit de herenboerderij bij Biran. We hadden vooraf eigenlijk niet gevraagd wat deze B & B moest kosten, maar de vriendelijke dame rekende 75 Euro voor de overnachting + ontbijt en 3 x 13 Euro voor de warme maaltijd.

We konden goed opschieten vanmorgen. Het weer is prima, half bewolkt en zo’n 24 graden. Het landschap is nog steeds golvend, maar de hellingen zijn goed te doen en we fietsen ook een lang stuk door een dal. Om 12.30 uur fietsten we al Montesque binnen, na 25 km te hebben getrapt.

Dit soort opslaghuisjes zie je redelijk veel in deze omgeving

Na Montesquie kregen we weer wat steviger hellingen voor onze kiezen, maar sloeg ook het weer wat om: een forse tegenwind en ook viel er een regenbui op ons neer. Gelukkig werd het niet echt koud.

Huiskamerplantjes die je hier in het wild ziet

Ons plekkie voor de lunch van vandaag. Het kasteel stond leeg en was te koop.

Omstreeks 16.00 uur waren we bij de plaats Marciac. Na toch al wel 56 km te hebben gefietst vonden we het eigenlijk ook wel weer welletjes.  Bij Marciac bleek er een camping te zijn “ Du Lac”, geheten, die ook van die houten cabins verhuurde. Erg basaal, maar voor maar 45 Euro per nacht, dus die regelden we telefonisch (we waren toen op 500 meter van de camping). Toen we na 5 minuten op de camping aankwamen werd het een beetje bekvechten tussen de beheerders (man en vrouw), want de man wilde Erik niet in een cabin plaatsen i.v.m. zijn handicap. Kortom: we kregen een luxe rolstoel-aangepast chalet voor de prijs van 45 Euro, die normaal 90 Euro per nacht kostte, wel zelf schoonmaken graag. Erg netjes!

Marciac is een fraai marktstadje met een mooi groot vierkant stadsplein omgeven door oude gebouwen met arcades. We wilden eerst uit eten gaan, maar alle restaurants waren gesloten. Dus toch maar boodschappen gedaan, eendenborst gaan we eten.

Het plaatsje Marciac

Het is nu 19.30 uur. Het regent fors, maar afwachten wat het weer morgen gaat doen!

Sylvia Valkenburg

Mooie foto,s Piet!