HenkErikPiet.reismee.nl

Alternatief rijden is niet altijd sneller....

Gisteravond heeft Erik het eten klaar gemaakt, ratatouille met tonijn. Smaakte prima en het weer was nog steeds goed, dus we hebben de hele avond op het terras gezeten. We konden genieten van een fraaie zonsondergang en de reetjes in het veld (er werd ook gejaagd, dus die reetjes hadden mazzel).

Vanochtend werd het ontbijt geserveerd op het terras. We besloten eerst maar eens rond te bellen voor een onderkomen vanavond, dit met de ervaring van gisteren. Het idee was om door te fietsen naar de plaats Montesquio, zo’n 54 km verderop. Erik belde 5 - 6 adressen,maar het resultaat was nul. Dus we zijn toch maar gaan fietsen en we vertrokken zo rond 10.15 uur.

Omdat we toch al een eind van de route af waren besloten we alternatief te gaan rijden, zo’n beetje evenwijdig aan de route en dan langzaamaan naar de route toe. Dat scheelt weer een paar kilometers, dachten we....

Dat viel echter fiks tegen: we kregen allemaal rechte wegen voor onze kiezen: recht toe recht aan, heuvel op en heuvel af. Fikse hell8ngen ook nog, die veel inspanning en veel tijd kostten. Zwaar fietsen dus.

Foto: Piet onderweg

Onderweg kwamen we wel door een aantal leuke plaatsjes, zoals La Sauvetat en Cezan. In het eerste plaatsje hebben we boodschappen gedaan en in Cezan de lunch.  Het was toen al 14.30 uur en w3 gadden nog maar 27 km gefietst. Met een gemiddelde van 7 km per uur schoot het niet echt op. Daarbij is het vandaag ook nog eens goed warm; 29 graden met volop zon, echt wel bijzonder voor de tijd van het jaar.

Foto: oorlogsmonument in Jegun

We besloten ookniet veel verder meer te gaan. We waren gewoon al aardig kapot van die hellingen!  Weer gaan bellen voor een onderkomen en dit keer was het gelijk raak: een B & B vlakbij Biran, zo’n 7 km verderop.

Om 16.00 uur kwamen we al aan in die B & B.  Het bleek een schitterend pand, een statig huis, een soort van herenboerderij. Een mooie antieke inrichting en de bewoonster was een dame van zo 75 jaar oud. Giga groot ook, veel opstallen, 24 hectare land. Het staat te koop voor 303.000 , geen geld als je het mij vraagt.

Foto: Henk en Erik nemen het er van

Met deze snelheid halen we trouwens ons voornemen niet: St. Jean Pied de Port voor het volgende weekend. We hebben nu het idee om bv naar Lourdes te fietsen. Ook een pelgrimsplaats en het scheelt weer 90 kilometer.....

Sylvia Valkenburg

Hoi allemaal het ziet er allemaal heel mooi uit en het weer prachtig! Doe jullie best en succes verder!

Ina

Hoi,wat een prachtig weer hebben jullie daar,iets bijzonders zo om deze tijd.
Toch wel heuvelachtig lees ik die alternatieve reis,hoop dat er genoeg slaapgelegenheid is,want toch belangrijk.
Ik wens jullie een hele goede tocht zonder opstakels enz.
Veel plezier nog de komende dagen!

Rob Lindeman

Zo mannen. Ik heb even bij gelezen. Tof dat jullie nu zo'n mooi weer hebben. Niet te veel omfietsen hè ! Leuk al die bijzondere onderkomens en die leuke contacten onderweg. Veel succes nog de komende dagen. Geniet ervan. Groeten daar. Hier ziekregent het trouwens :-)