HenkErikPiet.reismee.nl

Klimmetjes en moeite doen voor een slaapplek

Zaterdag 12 oktober. We vertrokken om 09.40 uur bij Florian in Auvillar. We mochten direct even klimmen en maakten een rondje door het centrum van het fraaie dorp Auvillar en door de pottenbakkersmarkt. Erg mooie spullen, maar het was er opvallend rustig.

Het landschap verandert niet veel, maar wel met veel ups & downs, dus toch aardig wat klimmetjes. Het weer is goed, dus we hebben geen klagen. Onderweg kwamen we door een fraai dorpje; Miradoux en mochten we genieten van fraaie vergezichten.

Om een echt steile klim te vermijden hebben we een klein stukje alternatief geteden en omstreeks 14.30 uur kwamen we in Lectoure aan, met 35 km’s op de teller. We besloten daar bij een bakkerij op een terras aan de koffie te gaan, om rustig wat mogelijkheden voor een overnachting af te bellen. Het idee was om door te fietsen naar St. Puy.

Dat viel echter niet mee. Er werd niet opgenomen, men was al gesloten omdat het seizoen voorbij was, kortom: nul op het request. Na een uurtje vertrokken we, maar hadden we nog geen slaapplek kunnen regelen. Wel hadden we een voicemail ingesproken.

We fietsten door, maar besloten toch nog wat rond te bellen. Het bleek bijzonder moeilijk om een slaapplek te krijgen, maar er deed zich een mogelijkheid voor bij  het plaatsje Pauilhac,maar dat lag wel aardig buiten de route. Terwijl Erik en Henk terug fietsten, Lectoure in, voor de boodschappen, fietste Piet alvast door naar Pauilhac.  Daar kreeg ik fijntjes te horen dat ik voor niks 3 km heuvelopwaarts was gefietst. Vervolgens duurde het even voordat we elkaar ook weer terug gevonden hadden.

We kwamen terecht bij het Domaine de Cadets de Castogne, een leuke verzameling van losse chaletjes en pipo-wagens, met schitterend uitzicht.

Al met al een pittige fietsdag, met 47 km gefietst

Anja van Bruinessen

Jammer, dat het zoveel moeite kost, om iets te vinden voor de nacht! Geduld is beloond, met een prachtig plekje.

Ina

Is dus niet makkelijk om een slaapplek te vinden,tja het seizoen is afgelopen,
maar er komt toch iedere keer iets om te slapen.
Ik wens veel fietsplezier voor jullie met niet al te veel klimmen en in een mooie omgeving!