HenkErikPiet.reismee.nl

3e fietsdag met weer kilometers en bijzondere ontmoetingen

Om half 10 vanochtend vertrokken. Het beloofde weer een warme dag te worden, dus de korte broeken gingen aan.

De route was wat prettiger dan gisteren: weliswaar een glooiend landschap, maar niet van die idiote hellingen. We konden dus weer goed opschieten. Dat landschap is trouwens ietwat saai: veel landbouw, kilometers achter elkaar. We zagen trouwens ook wat tabaksteelt, wat dan wel weer bijzonder is.

Foto: even wat spierzalfjes en pijnstillers halen bij een lokale apotheek

We kwamen onderweg door wat leuke fraaie plaatsjes, zoals Castelnau en om 14.30 uur reden wel al Moissac binnen en hadden we er al 50 km op zitten. Moissac is ook een mooie plaats, met een fraaie St. Petruskerk in het centrum.

Foto: Castelnau

We streken neer op een terrasje voor een bak koffie, waarbij Erik ondertussen zijn accu nog even op kon laten laden. We wilden doorfietsen naar Auvillar en belden wat rond voor een inderkomen, maar dat bleekniet mee te vallen. Veel pelgrimsherbergen sluiten eind september / half oktober en in Auvillar bleek er ook nog eens een pottenbakkersfestival te zijn.  Gelukkig bleek ins verzoek daar de ronde gedaan te hebben, want Erik werd terug gebeld dat er ergens plek was.

Al met al was het pas na 16.00 uur dat we verder fietsten. De weg vanaf Moissac ging gelukkig een groot gedeelte langs een kanaal, dus dat schoot lekker op. Onderweg deden we de boodschappen en om 18.30 uur kwamen we in Auvillar aan.

We kwamen weer in een apart onderkomen terecht. Debewoner is een alternatief figuur, lees kunstenaar / artiest, liep op blote voeten en stelde een kamer in zijn huis terbeschikking aan pelgrims. We moesten achterom om de fietsen in de tuin te kunnen zetten en dat bleek een soort jungle te zijn, compleet met giga-bananenbomen.

Het huis kijkt uit op de rivier de Garonne en je kunt er erg prettig ziiten. Het was zeker gezellig. We mochten ons eten in zijn keuken klaarmaken en hij at een hapje mee. Op dit moment is het 10 uur ‘s avonds en we zitten op het balkon aan een wijntje met uitzicht op de jungle...

Anja van Bruinessen

Wat hebben jullie weer bijzondere ontmoetingen . Dan komen vanzelf ook leuke verhalen. Goed vervolg!!

Bart en Kitty meijer

Volgens ons is het weer in Frankrijk beter dan in Veenendaal! Dank voor jullie verhalen en foto's!

Ina

Fijn dat jullie een heel eind zijn opgeschoten,heel mooi daar zo te zien
oo de foto's.
Ook een apart figuur waar jullie gegeten en geslapen hebben,zeker een
Schitterend oerwoud achter het huis.
Ik geniet van de verhalen en foto's.Goede reis verder!