HenkErikPiet.reismee.nl

Een vroege start + wat omfietsen....

De verhalen komen misschien niet echt regelmatig binnen, maar dat heeft allerlei oorzaken..

Ook in de kloosterherberg van St. Juan de Ortega was het onrustig slapen. Tot diep in de nacht lagen mensen nog te chatten bv. Geluidloos dachten ze dan.... Eén of andere Amerikaan spande de kroon, door om 02.30 uur nog Skype op te starten. Slechts 2 zinnen, want toen kreeg hij al commentaar.

Vanochtend om half 7 al op. Er werd geen ontbijt geserveerd en tot overmaat van ramp bleek de koffie-automaat ook nog eens defect. 3,5 km verderop was er echter een tentje waar wel ontbijt te verkrijgen was, dus om half 8 stapten, in het donker, al op de fiets!

Het was koud! 4 graden slechts met vorst aan de grond. We waren blij dat we al vlot dat ontbijt-tentje binnen konden vallen (in Ages).

Het vakwerkhuisje op de achtergrond is dat cafeetje. Een erg fraai pandje!

Om 9 uur vertrokken we dus feitelijk. Het weer werd snel warmer en we konden vrij vlot doorfietsen naar de stad Burgos, 30 km verderop. Net vóór Burgos mochten we nog wel een fiks klimmetje doen: 14% over een lengte van 700 meter. Daar doen Erik en ik (Piet) dan wel een kwartiertje over...

Burgos bleek een vrij forse en mooie stad te zijn, inclusief oude stadsmuren, een burcht en een gigantische kathedraal. Die kathedraal hebben we vanzelfsprekend bezocht. Entree: 7 Euro, voor pelgrims 4,50 €.

Ook van binnen bleek die kathedraal enorm groot. Veel pracht en praal, veel beelden en bladgoud, noem maar op. Erik kwam trouwens niet zo makkelijk binnen. Veel trappen, hekwerken, noem maar op. Ook hier valt op hoe behulpzaam de mensen zijn.

Om Burgos weer uit te komen bleek niet makkelijk. We hebben een rondje Burgos gedaan voordat we weer verder konden fietsen, dus wat extra kilometers. De temperatuur was ondertussen weer opgelopen tot 26 graden!

Kort ná Burgos kwamen we er tijdens een lange klim achter dat we fout zaten. De volgende extra fietskilometers.... we fietsen nu op de hoogvlakte tussen Burgos en Leon, maar voorlopig is het ook hier nog veel klimmen + dalen. Ook werden we over een grindweg geleid, 4 km lang, wat één en al lichtgrijs stof opleverde. Wijzelf dus ook lichtgrijs....

Een uitzicht onderweg.

Voor de overnachting kwamen we terecht in een chauffeurscafe die ook wat slaapkamers heeft. Voor 46 Euro per kamer toch wel goed te doen. Heel toepasselijk heet het wel "El Pelegrin". Als echte chauffeurs zitten we nu dus aan het bier..... het avondeten bestaat voor Henk uit inktvisringen en voor Erik en mij Gamba's. Prima te doen dus.

Afgelegde afstand: 64 km (volgens het routeboekje : 54 km).

Ina

Hoi mannen,
Indd.de verhalen komen toch wat later,maar mag de pret niet
drukken.Prachtige foto's en nog mooiere verhalen.
Vandaag rustdag hoorde ik? Groetjes uit het natte,sombere Veenendaal!
Sterkte met je zwevende rib en kalm aan hoor!

Sylvia Valkenburg

Hoi,allemaal,Piet ik hoop dat je wat kan krijgen aan pijnstillers,want anders wordt het wel heel erg zwaar voor je! Sterkte en succes voor jullie drietjes weer!!!

Anja

Heb ik wat gemist. Ik wist niet dat jij een zwevende rib hebt, Piet. Ga even teruglezen, misschien over het hoofd gezien. Gelukkig na de 4 graden, toch weer ver in de twintig. Dat is beter te doen. Nog veel gefietst na zo'n roerige nacht!!!