HenkErikPiet.reismee.nl

Het 2e deel van onze fietstocht naar Santiago de Compostella

Het is lang stil gebleven op deze website. We kregen dan ook al vragen als: "Gaan jullie dit jaar eigenlijk nog wel naar Santiago fietsen?" Maar inderdaad: het 2e deel van onze fietstocht begint er alweer aan te komen. De planning is om dit in oktober te doen, het vertrek is dan vrm op zondag 01 oktober a.s. Als startpunt hebben we gekozen voor St. Jean Pied de Port.

Hett heeft nog wek wat voeten in de aarde. Henk en ik (Piet) vertrekken vanuit Veenendaal eerst naar Erik, overnachten daar en samen reizen we dan door naar het vertrekpunt: St. Jean Pied de Port. De auto laten we daar achter en we fietsen "even" naar Santiago de Compostella, 800km verderop. Onze doelstelling hebben we ondertussen wel fiks naar beneden bijgeschroefd: Vorig jaar was de doelstelling om gemiddeld 75 km per dag te fietsen. Het werden er echter 65..... Dit jaar zullen we fiks meer hellingen te bedwingen hebben, dus onze doelstelling staat nu op gemiddeld 50 km per dag. De eerste dag wordt vanzelfsprekend de spannendste: St. Jean Pied de Port ligt aan de voet van de Pyreneëen....

Maar dan...... Als we eenmaal aangekomen zijn in Santiago de Compostella. Hoe komen we weer terug bij de auto en hoe krijgen we de fietsen weer terug, hetzij in Nederland, hetzij bij de auto, hetzij bij Erik? Daar zijn we dus momenteel ons hoofd over aan het breken. Opties te over eigenlijk, de meeste opties lijken eenvoudig, maar zijn dat eigenlijk niet. Terug met openbaar vervoer bijvoorbeeld : dit kost giga-veel tijd: minimaal 2 dagen en er wordt niet gegarandeerd dat de fietsen mee kunnen of op hetzelfde moment mee kunnen. Het is in ieder geval een item waar we nog eens goed over na moeten denken.

Het trainen is in ieder geval weer begonnen. Henk en ik hebben (samen met Sylvia) vandaag een tochtje van 41,5 km achter de rug (in 2 uur, 40 minuten). Natuurlijk met wat hellingen, maar spannender als de Thijmse Hucht en de Amerongse Berg konden we het niet maken.

We gaan jullie in ieder geval weer op de hoogte houden van onze belevenissen !

Met groeten van Piet Valkenburg

Anjavano@gmail.com

Wij zijn in juni in SdC aangekomen en onze auto achtergelaten in St Jean.
Voor de terugreis hebben wij een auto gehuurd op het vliegveld in Santiago, zijn naar Irun gereden, ongeveer 6 uur, auto daar ingeleverd en op de fiets naar St Jean gereden de volgende dag. Prima te doen!
In Santiago kun je ook naar het busstation, kaartje kopen tot Irun, of San Sebastiaan en de volgende dag met de fiets naar St Jean,busreis duurt wel de hele dag, van 'smorgens 7 uur tot 'savonds 9. Eten en drinken meenemen voor onderweg.kaartjes voor de busreis moet je ter plekke kopen. Succes ermee!

sjaak van Esse

Succes heren!!

Fam. Mercy

Veel succes daar in de Pyreneeën!

Anja

Het valt me mee, dat je aan je trouwdag gedacht hebt! Die 4 drupjes zijn wel verdampt, voordat jullie weer terug zijn!!!