HenkErikPiet.reismee.nl

Resumé .....

We zitten / liggen / hangen ondertussen volledig in de rust-modus in een luxe gite in het fraaie landschap van de Dordogne. Een goed moment dus om eens terug te kijken op ons fietsavontuur.

We hebben in totaal 1248 km gefietst, waarvan 1065 km op de officiële pelgrimsroute, de St. Jacobsroute. Ons streven vooraf was om tussen de 1250 en 1500 km af te leggen, dus dat doel hebben we wel bereikt.

Wat viel mee? Natuurlijk hebben we wat materiaalpech gehad onderweg, maar niets wat niet zelf te repareren was of waardoor we (of iemand van ons) had moeten afhaken. Ook hebben we geen kwetsuren o.i.d. opgelopen, hooguit wat pijntjes of andere kleine ongemakken (blaren bv). Ook is er geen onvertogen woord gevallen, soms wat aansporing of een vraag, maar onze relatie bleek prima bestand tegen deze weken geploeter op een fiets. Wat eigenlijk ook mee viel is het gemak waarmee je toch uiteindelijk dit aantal kilometers op de fiets weet weg te werken. Gewoon doorgaan....

Wat viel tegen? Eigenlijk zijn we niet tegen grote zaken aangelopen die ons tegen gevallen zijn. We hebben wellicht de tijd te krap ingeschat, vooraf. We dachten wel 75 km gemiddeld per dag af te leggen en daar zijn we dus niet aan gekomen (gemiddeld 65 km per dag).

Wat heeft het ons opgeleverd? In ieder geval hebben we bijzonder genoten van deze fietstocht, van de mooie routes, de fraaie landschappen waar we doorheen kwamen, de kleine dorpjes. Zowel de gedeeltes in Nederland als in België en in Frankrijk, waren zeer de moeite waard. Een aanbeveling waard: wil je echt het landschap meemaken, ga dan vooral op de fiets!

Waar we vooral van genoten hebben zijn de bijzondere en vriendelijke mensen die we onderweg tegen gekomen zijn. De priester die ons midden op een dorpsplein de zegen gaf. Mensen die hun auto stilhielden en voor ons begonnen te applaudisseerden. Een man die stopte, riep "Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn, maar dit kunnen jullie vast gebruiken" en ons een plastic tasje toestopte met daarin bidons, energiereepjes, energiedranken, etc., allemaal van het merk Apurna. Hij moest ons eerder hebben zien fietsen en speciaal hiervoor terug gekomen zijn, want van alles zat er precies drie in. Motorrijders die in het voorbij rijden de duim opstaken, we hebben plenty van dit soort mooie ontmoetingen meegemaakt, teveel om terug te halen + op te noemen. Dat is het vooral wat we meenemen van deze fietstocht.

En volgend jaar? Volgend jaar willen we dus vanaf de Pyreneeën onze fietstocht we oppakken en afmaken naar Santiago de Compostelle. Dat gedeelte is zwaarder en dus zullen we goed moeten incalculeren hoeveel tijd we hiervoor nodig hebben. Mochten we die 800 km niet in de benodigde tijd denken te doen, dan rijden we misschien "maar" 600 km? Wat we zeker ook willen doen is om ook voldoende tijd in te bouwen om het landschap, de dorpen en de steden in het (dan) Spaanse land te kunnen bekijken.

Dus..... Volgend jaar zal dit weblog nieuw leven worden Ingeblazen. Waarschijnlijk zullen we in de tussentijd de verslagen tot nu toe verfraaien met wat meer foto's, maar dat laten we dan nog wel even weten. Een ieder bedankt voor de leuke complimenten en aanmoedigingen en tot horens ! Groeten van Henk, Erik en Piet.

Mirjam de Wijs-Koning

Geniet nog lekker even van Dordogne, dik verdient!

theo

Geniet nog lekker even van Dordogne, en volgend zeker naar Santiago de Compostelle.

Louis

Mannen gefeliciteerd met de mooie prestatie. Dank voor de mooie verhalen. Ga jullie volgend jaar zeker weer volgens. Voor de echte hollanders een hoede thuisreis gewenst.

Henik Beulenkamp

Het is knap van jullie dat je zo'n grote afstand per fiets afgelegd hebben. Wat fijn dat alles in goede harmonie is gegaan, ik heb genoten van jullie verslagen. Geniet nu van de rust, dit hebben jullie verdiend.
Groet van Henk.

Bart en Kitty

Nogmaals dank voor de boeiende verhalen, geniet nog even voor jullie weer aan de slag moeten en......... wij kijken uit naar de verhalen van volgend jaar!!! Hartelijke groet

Anja

Apetrots ben ik op jullie! Geen last van wat spieren? Zij weten niet wat hen overkomt nu zij rust hebben. Misschien dat ze toch nog gaan protesteren!!!
Volgend jaar de rest! Dan weer prachtige verhalen!!! Ik kijk ernaar uit!

Ina

Echt geweldenaren zijn jullie hoor,zo veel km.gereden en s'avonds al die gezellige verhalen,foto's enz. hebben
gestuurd aan ons meereizigers!
Henk Erik en Piet,jullie zijn echte kanjers!

Wilma & Kim

Ha die Henk, Piet en Erik! Erik is inmiddels al thuis..? Wat een mooie en bijzondere reis. Goed voor jullie (fiets)band ;-) Zojuist genoten van de vermakelijke verhalen en foto's. Wij zijn jaloers! Mogen we volgend jaar achterop?! Complimenten voor de sportiviteit en de organisatie. Henk, we weten dat jij altijd voorbereid op reis gaat :-) De afstand en benodigde tijd hebben jullie goed ingeschat en benut. Wat een belevenis zal dit zijn geweest. Europa biedt zoveel natuurschoon. Fijn dat jullie in goede gezondheid weer op de 'thuisbasis' in Frankrijk zijn. We horen de verhalen nog in geuren en kleuren. Geniet nog even in la douce France! Liefs van Wilma en Kim!

Rob Lindeman

Al weer een weekje terug van onze vakantie en een week stevige maag- darminfectie tijd en zin om te reageren.
Henk, Piet en Erik. Wat een mooie prestatie en wat gaaf dat jullie dat met z'n drieen zo gedaan hebben. Nu vast erg moe en ietsje afgeweken van de doelstelling. So what ? Ik lees een beetje twijfel over volgende jaar ? Dat trekt wel bij. Pietje kennende. Wel een mooie prestatie gezien de omstandigheden. Wie had dat een paar jaar geleden kunnen bedenken ?? Heren, mij complimenten en een diepe buiging voor jullie inzet en prestatie. Ik hoop snel bij te praten Pieter. Volgende week begin ik in Gouda. Vlakbij Woerden !! Tot snel vriend.