HenkErikPiet.reismee.nl

We wijken af van de pelgrimsroute....

De plannen zijn iets gewijzigd. We hebben besloten om af te wijken van de originele pelgrimsroute. In plaats van rechtstreeks richting de Pyreneeën te fietsen zijn we vandaag in Oostelijke richting uitgeweken om uiteindelijk in Marcillac-St.Quentin uit te komen, de woonplaats van Erik. Zo komen we uiteindelijk wel aan de kilometers, maar hoeven we niet ergens te worden opgehaald. En ja,.... Qua pelgrimsgedachte? Die zit uiteindelijk naar onze mening toch tussen de oren. Met welk doel ga je zo'n fietstocht aan? Daar hebben we in onze eerste verslagen al iets over gezegd.

Zwerver in Angouleme

In Angoueleme hebben ze "iets" met striptekeningen. Je komt ze dan ook overal op muren enz. tegen.

We vertrokken eens een keer op tijd vanuit het hotel in Angouleme en zochten eerst de lokale Tourist Info op voor een stempeltje in ons pelgrimspaspoort. Via lange + zware hellingen fietsten we het dal uit en bleven in eerste instantie nog op de pelgrimsroute tot aan Villebois-Lavalette. Daar namen we de D2, feitelijk een oude Romeinse Heerweg richting Perigieux. Net op de D2 en net in de Dordogne hielden we een middagpauze. We hadden er toen al ruim 30 km op zitten.

Villebois-Lavalette

Middagpauze

Angouleme - Perigieux is bijna 80 km, dus we hadden nog een aantal kilometers te gaan en dat op een warme dag van 25 - 27 graden. Die D2 is wel een mooie weg, maar ook een vrij saaie weg, je komt er weinig dorpjes tegen. Er zat een stuk tussen van zo'n 14 km door een dal, dus vlak en dat was lekker doorfietsen. Maar er zat bv ook een stevig hellinkje (...) tussen van zo'n 3 km lang, waar je dus een half uur over doet.....

Toch hebben we stevig doorgefietst en waren we om 17.30 uur al in Perigieux. Stevig fietsen maakt dorstig, dus zijn we in het historische centrum van de stad eerst maar eens op een terrasje neergeploft. We hadden wederom belangstelling genoeg en er was zelfs een tweetal (broers) die de fiets van Erik wel wilden kopen.

Groepsfoto op het pleintje in Perigieux

De planning was om net voorbij Perigueux bij het plaatsje Atur op een camping neer te strijken, maar toen we deze camping belden werd er niet opgenomen , ondanks dat de receptie volgens de website geopend moest zijn. We vermoedden dus dat de camping wel eens gesloten kon zijn en dus werden de plannen gewijzigd en boekten we een kamer in een F1-hotel in Boulazac, een voorstad van Perigieux.

Waarschijnlijk de laatste avond van onze fietstocht, dus zijn we maar eens uitgebreid uit eten gegaan bij een Buffalo-Grill restaurant in de nabije omgeving. Morgen is het nog zo'n 60 km te gaan naar onze (nieuwe) eindbestemming.

Afgelegde afstand: 78 km

Anja

Kan me heel goed voorstellen, dat jullie deze route nemen.
Ik vind het zo'n geweldige prestatie, dat jullie met z'n drieën zover gekomen zijn. Diverse hobbels onderweg moeten overwinnen!! Na deze ervaring toch nog een vervolg volgend jaar? Toppers!! Heel veel respect!!

Anja

Bij de eindbestemming wacht jullie waarschijnlijk een heerlijke maaltijd, een lekker bed en bad!!!!

Ina

We vinden dit allemaal geweldig,wat jullie gepresteerd
hebben,pelgrimstocht of hoe je het ook wil noemen.
De laatste loodjes nog en dan een week alleen maar
slapen haha.Hopende dat het vandaag ook mooi weer wordt dan zijn die loodjes misschien niet zo zwaar!
Het eindresultaat zien we tegemoed!
Gegroet Henk,Erik en Piet!!!!!

ellen

De laatste loodjes. Een diepe buiging voor jullie. Respect.
Op naar een heerlijk bed.
Veel plezier deze dag nog.

Bart en Kitty

Petje af mannen en een diep buiging! Prachtige prestatie en heel mooie verhalen! Groet van ons