HenkErikPiet.reismee.nl

Naar Angouleme

Vandaag zou het een rustig fietsdagje worden met prima zomerweer(een graadje of 25). We vertrokken toch wel weer vrij laat uit ons historische onderkomen in Charroux en via de bekende landelijke weggetjes zakten we verder zuidelijk af. In het stadje Nanteuil-la-Vallee wilden we bij een lokaal restaurantje wat drinken, maar werden we er beleefd op gewezen dat ze een restaurant waren en geen bar..... Dan maar niet!

Nanteuil-la-vallee is trouwens een prachtig historisch stadje! Er stonden een aantal oldtimer auto's geparkeerd, dus Henk ook weer blij. De eigenaar Van een Austin Ten, een in Frankrijk wonende Engelsman, vertelde er heel enthousiast over. Die Austin dateerde uit 1928, was nog helemaal origineel en er zouden er nog maar 4 van rondrijden.

Die oude auto's kwamen we eerder onderweg al eens tegen

Wat ons verder opviel was het aantal Engelsen wat hier in de buurt woont! We kwamen vandaag bijna meer Engelsen tegen dan Fransen. Zie je een fraaie oude Franse auto rijden (een Amilcar om precies te zijn), verwacht je er toch een Fransoos in te zien zitten, blijkt het een Engelsman te zijn...

We namen onze middagpauze dus maar net voorbij Nanteuil en fietsten daarna vrolijk verder richting Angouleme. Dat bleek nog een stevige tocht te zijn. Glooiend landschap met soms lange hellingen. Opvallend detail: we reden dit keer zonder ergens fout te gaan!

Oud kerkje in st Angeau

In Angouleme zochten we eerst een grote supermarkt op voor wat te eten en een detailkaart voor het vervolg van de reis. Voordat we daar weer vertrokken liep het alweer tegen 19.30 uur, zodat we het idee voor een camping moesten loslaten, want die lag nog 12 km verder en we wilden niet het risico lopen in het donker te gaan fietsen. Telefonisch was een hotel zo geregeld, zodat we na een half uurtje al terecht konden in het 2-sterren hotel d'Orleans, recht tegenover het station in Angouleme. We moesten onze fietsen nog wel even kwijt, maar de eigenaresse van het hotel maakte daar geen probleem van: in de lounge van het hotel werd even al het meubilair opzij geschoven, zodat wij onze fietsen er konden plaatsen.

Hotel d'Orleans in Angouleme

Even de lobby verbouwen om onze fietsen kwijt te kunnen....

We slapen met z'n drieën op 1 kamer, met 3 eenpersoons bedden zo'n beetje tegen elkaar aan geschoven. Lekker krap dus....

Zojuist een hapje gegeten (brood met vis) en nu loopt het alweer tegen 22.00 uur. Morgen gaan we een alternatieve route rijden, maar daarover morgen meer!

Afgelegde afstand : 68 km volgens het routeboekje en nog wat kilometers door de stad Angouleme.