HenkErikPiet.reismee.nl

Op zoek naar een slaapplekje

Die 80 km van gisteren waren er kennelijk aardig ingehakt want het was bijna 8 uur voordat we ons bedje uit waren. Een laat vertrek dus.... Het weer was goed, zo'n 18 graden, droog en weinig wind. Goed fietsweer dus. De eerste 20 fietskilometers gingen prima, maar op een gegeven moment reden we tegen een wegopbreking aan. In eerste instantie dachten we daar met de fiets nog wel langs te kunnen, maar de wegwerkers wezen ons om linksaf te slaan en stuurden ons daarmee het welbekende bos in. We kwamen ergens in de binnenlanden terecht en ondanks vragen aan een lokale vriendelijke Franse dame hebben we zeker een uur een fraai rondje gereden door het boerenlandschap.

Erik sprak onderweg deze man met zijn antieke Motobecane fiets, waar hij trots mee poseerde voor de foto

Een plaspauze onderweg doe je gewoon in een maisveld....

Enfin, op een gegeven moment kwamen we dan toch terecht in Ste. Catherine de Fierbois. Behalve dat de maagd van Orleans hier vandaan komt, kwamen we ook onze Belgische mede-pelgrim hier weer tegen. Hij had wat pech gehad met zijn fiets en was dus niet aan zijn 100-km schema gekomen. Het werd nog gezellig, want we kwamen ook nog 3 pelgrim-wandelaars tegen. 3 vrouwen en met z'n allen bezetten we een terrasje in dat dorp, waar echt alles gesloten bleek te zijn. Ste. Catherina de Fierbos noemt zich een officiële halteplaats voor pelgrims, maar je bleek er dus niks te kunnen verkrijgen.

Groepsfoto met de mede-pelgrims in Ste. Catherine de Fierbois.

We namen afscheid en Henk reed nog een stuk op met de Belg tot aan Ste. Maure de Touraine. Vandaar fietsen we door naar Vienne en vervolgens naar Dange St. Romain, waar we dus dus op de camping neer wilden strijken. Jammer dus, want die camping bleek niet meer te bestaan, aldus een bejaarde inwoner van dat dorp, die ons gelijk de rest van de geschiedenis van dat dorpje wel wilde vertellen.

De volgende typetjes....

In Ste Maure de Tourain kwamen we deze bijzondere man tegen, die we al snel "Malle Pietje" doopten. Hij kwam aanrijden. kocht een kraslot en begon dit enthousiast te bewerken. Toen bleek dat hij niks gewonnen had, stopte hij dat kraslot achter de ruitenwisser van een andere auto !

Omdat het toch alweer wat later werd besloten we door te fietsen naar een volgende campingmogelijkheid bij het plaatsje Ingrandes. Daar aangekomen bleek de camping 4 km verderop en daar aangekomen..... Bleek die camping gesloten. Qua tijd werd het toen toch wat knijp te lopen: het was al bijna 20.00 uur en het zou dus snel donker worden.

Via wederom een vriendelijke Franse dame vernamen we dat er in het gehucht Varenne een B&B moest zitten. Die kant op gefietst kwamen we ook wel bordjes tegen met "Chambre d'hote", maar dat kwam maar niet dichterbij...... Ondertussen was het ook wel donker geworden en besloten we onze tent op een veldje langs de bosrand neer te zetten. Wildkamperen dus. Gelukkig hebben we vandaag al wat eten + drinken ingeslagen, dus we komen niet om van de honger of dorst!

Kamperen in het veld (foto van de volgende dag)

Afgelegde afstand : 68 km. Dat is volgens het routeboekje. We hebben de km's niet geteld via onze km-tellers en gezien alle omzwervingen zullen het er wel meer zijn!

welterusten allemaal !

sanne

succes jullie kunnen het ?(*???)?

sanne

oh negeer die vraagtekens op me vorige bericht, het moest een smiley voorstellen

Marianne

Stoer! trots! Je bent mijn plofkip, mijn allessie, alles wat je willt mAar wat ben ik blij als je er weer bent....geef een dikke zoen aan Henk en Piet. Als er nog Olympische gouden medailles over zijn, hebben jullie ze dubbel en dwars verdiend!

Henk

Jullie zijn stuk voor stuk bikkels! Respect man.