HenkErikPiet.reismee.nl

Van Vendome naar Tours

We vertrokken gisteren vanuit Vendome met wat miezerig weer en het idee dat het weleens kon gaan regenen. Regenkleding aan dus. Het bleef echter droog, dat dat zat weer mee. Toen we Vendome uitreden waren we eigenlijk de route gelijk kwijt. Even zoeken dus en net toen we de route weer opgepakt hadden werd Henk (hij rijdt voorop) aangesproken door twee Franse dametjes met de mededeling dat de weg naar Marcilly en Beauce doodlopend was. Er was ooit een brug, maar die was afgebroken en de bewegwijzering was nooit aangepast. Dat werd omfietsen dus.

We worden de weg gewezen....

In het plaatsje Authon hielden we onze middagpauze. Volgens het routeboekje hadden we toen pas 27 km afgelegd. Dat schoot niet echt op dus... Via Chateaudun-Renault reden we verder richting Tours. Op een gegeven ogenblik kwamen we via een aanwijzing terecht op het traject van een voormalige spoorweg en dat bleek dus wel lekker op te schieten! Op een gegeven moment kwamen we hierbij langs de Loire te fietsen via Vernon-sur-Brenne en ook daarbij konden we lekker doorfietsen.

We komen steeds meer verwijzingen naar St. Jacques de Compostelle tegen.

Intrigerend..... waarom staat dit kruis midden in een veld met zonnebloemen?

Het bleek niet makkelijk om een stempeltje te scoren. Bij een kerk in Vernon die geopend was waren allerlei activiteiten te doen, maar een stempeltje.... Ho maar.

Aan bijzondere typetjes geen gebrek. Zoals hier bij de kerk in Vernon.

Hijsmechanisme bij kasteel Moncontour

We rijden Tours binnen

Al redelijk op tijd kwamen we in Tours aan. In de kathedraal hebben we het stempeltje kunnen krijgen en daarna zijn we vlot doorgefietst, om de stad maar weer uit te zijn. Net voorbij Tours hebben we in St. Avertin de camping opgezocht. De receptie bleek al gesloten, zodat we maar een plekje hebben geconfiskeerd.

We hadden vandaag minimaal gegeten en hebben dus 's avonds een restaurant opgezocht, dat werd een Wok-restaurant, al you can eat voor 16,50 en daar hebben we goed ons best voor gedaan!

Afgelegde afstand: volgens het routeboekje 74 km. Volgens de teller: 80 km, maar dat heeft vast te maken met het omrijden van vandaag!

We hebben in ieder geval het eerste routeboekje uitgereden. Dat is (vanaf Haarlem gerekend) 800 km. Volgens onze eigen berekening hebben we nu 870 km gereden, dus op daar zit nog wel wat verschil in!

Mirjam de Wijs-Koning

Knap hoor hoeveel jullie fietsen!!
Succes met de volgende kilometers!

Ina

Dat is wel opgeschoten dus,hebben jullie er nog
niet de baaaaàle van?Top hoor wat jullie presteren.
We wachten maar weer af,wat de volgende plaats is.
Wel te rusten mannen!