HenkErikPiet.reismee.nl

Van Bonneval naar Vendome

Afgelopen nacht prima geslapen in ons "kraakpand" bij de camping in Bonneval (maar daar heeft die fles wijn wellicht aan meegeholpen .....). Dat huis was voorzien van elektrische kacheltjes en die hebben we allemaal aangezet (met de ramen open...) zodat alles inclusief de tent vanmorgen weer goed droog was. Vanmorgen ontbeten in het restaurant Van de camping. De beheerder gesproken. Hij deed dit werk pas vanaf juni. Zonder dat we het eerst hadden uitgesproken wisten we al van elkaar dat we bij de politie werkten. Hij had 20 jaar bij de Gendarmerie gewerkt, was nu gepensioneerd en had dit als baantje voor de zomerperiodes aangenomen. Als hobby was hij Valkenier. Ook bijzonder dus! Je kon merken dat hij het wel leuk vond wat wij ondernamen. Hij bleek eigenlijk de hele tijd om ons heen hangen.

Het weer was vandaag bewolkt met een temperatuur van zo'n 18 graden maar we zouden het wel droog houden. We fietsten in een redelijk tempo eerst naar Chateaudun. Bij de Police Municipal wilden we een stempeltje scoren, maar die hadden daar geen zin in en verwezen ons naar de Tourist Info. Daar bleek men daarop ingesteld te zijn, want we kregen een passend stempeltje incl. Jacobsschelp. We raakten prompt in gesprek met een man die Santiago ooit eens gelopen had en ondertussen kwam er een Belgische fietser aan die ook onderweg was naar Santiago. Natuurlijk onze belevenissen uitgewisseld. Hij was gestart in Antwerpen en hield er een strak reisschema op na: hij moest 100 km per dag doen, wilde hij binnen de gestelde tijd in Santiago aankomen. Hij gaf zelf al aan dat hij niet echt aan bv bezichtigingen toe kwam en dat wel jammer vond.

Ontmoeting met de Belgische mede-pelgrim

Groepsfoto in Chateaudun

We fietsen Chateaudun weer uit

Na Chateaudun fietsten we een lang traject langs het riviertje Le Loir (Nee,.... Dus niet de Loire!). Een heel mooi traject en ook daar konden we aardig doorfietsen. Daar hebben we ook de middagpauze gehouden op een picknickplekje. Bij het vertrek daar besloot Henk om eens goed omver te vallen met en onder zijn fiets. Knie kapot en een deuk in z'n ego....

Fraai plekje in het stadje Cloyes

Erik + Henk onderweg

Om 17.15 uur kwamen we al in de plaats Vendome aan. Zonder te twijfelen (haha) streken we neer op de lokale camping. Daar bleek die Belg ook z'n tentje te hebben opgeslagen. Hij was vanochtend vertrokken uit Chartres en had vandaag dus 101 km gefietst, strak op schema dus.

Even een hapje bereiden bij de tent

Henk en Erik zijn even het dorp ingefietst en dit geeft mij de gelegenheid om even het weblog bij te werken!

Afgelegde afstand: 62 km

Ina

Arme Henk,hoe kreeg hij dat voor elkaar,maar gelukkig niet ernstig,een hele rit hebben jullie weer gefietst,maar vroeg in de veren straks!
Tot de volgende aflevering,we wachten er met smart op.
Geweldig gedaan tot nu toe,groetjes van O&O!
Welterusten daar!!!!

Sylvia Valkenburg

Goh die arme Henk pijnlijk sterkte Henk en wel voorzichtig doen hoor.We willen jullie heelhuids terug zien!!! Succes weer allemaal!

Marianne

Sterkte Henk en laat je goed verzorgen door ie 2!!