HenkErikPiet.reismee.nl

Een verjaardagsdag

Erik is vandaag jarig. Nee, we hebben niet gezongen, maar Erik en Henk hebben vannacht heerlijk lepeltje-lepeltje mogen liggen in het 2-persoons bed in het B&B.

Lekker ontbeten. Het ietwat schuchtere maar zeer behulpzame gepensioneerde echtpaar van het B&B in Maintenon hielp zelfs de spullen naar de fietsen te sjouwen. We vertrokken om 09.30 uur en fietsten in 1 ruk door naar Chartres. Het weer was ietwat wisselvallig: bewolkt met af en toe wat regen.

Onderweg zagen we deze grote (maar helaas gesloten) curiosazaak

Erik in Chartres

In Chartres kocht Erik nog even een nieuw oplaadsnoertje voor zijn telefoon en bezochten we natuurlijk de kathedraal. Dat was nog even een opgave, want die kathedraal ligt bovenop een best wel steile heuvel. Neem daarbij de kasseien en het natte weer : de voorwielen van mijn handbike en Erik z'n ligfiets slipten aardig door. Die kathedraal van Chartres is een groot en imposant bouwwerk. Best wel toeristisch en commercieel, maar ja. Ook in deze kathedraal is een labyrinth te vinden, waarbij je dus een alternatieve pelgrimstocht kan maken. Daar werd opvallend veel gebruik van gemaakt en sommige mensen zag je er helemaal in opgaan.

Voor de kathedraal van Chartres

Het labyrinth

Ook hier hebben we een stempeltje gescoord voor in ons pelgrimspaspoort. De man achter de balie wenste ons in het Nederlands een goede reis (!).

In het trottoir vóór de kathedraal

We fietsten verder Zuidelijk, waarbij het landschap wat zacht glooiend werd. Wel bleef het bewolkt en waaide het fors, windkracht 5 of daaromtrent. Natuurlijk tegenwind.... Net voor Meslay-Le-Grenet namen we een pauze bij een watertoren en achter een heg met bomenrij, om wat uit de wind te kunnen zitten. We hadden nog genoeg etensvoorraad bij ons en dus niks ingekocht. Mooi om zo wat kilo's kwijt te kunnen raken.

Onderweg

We waren lekker op weg, dus we hadden een camping op het oog waarbij we een reisafstand van 75 km zouden overbruggen. Het weer besliste echter anders. Want toen we na de pauze doorfietsten begon het te regenen en niet zo zuinig ook. Het bleef regenen, de hele middag. Temperatuur: misschien 16 graden ofzo. In de eerstvolgende beetje grote plaats, Bonneval, zochten toen maar de camping op.

Tegen die tijd waren we doornat en hadden we eigenlijk geen zin om de tent op te gaan zetten. Erik vroeg bij de balie of ze geen caravan o.i.d. verhuurden. Dat was niet zo, maar bij de camping bleek een niet-gebruikte woning te behoren en daar mochten wij wel gebruik van maken. Dat was weliswaar een leeg huis, waarbij we ons slaapmatje op de plavuizen vloer neer moesten leggen, maar er was ook een bad, met warm water. Piet heeft dus eerst maar eens een half uur in een warm bed liggen weken.

Ons "kraakpand"

Vanavond wezen eten in het restaurant op de camping. De beheerder had ons aangegeven dat er een Italiaanse Avond was! Pizza eten dus en we maakten ons al op voor een gezellige drukke avond. We waren de enige klanten...... Sowieso is de camping gewoon uitgestorven, het seizoen is hier wel voorbij. We hebben Erik z'n verjaardag nog wel even stevig gevierd met een extra fles wijn.

Erik + Henk aan de maaltijd

Afgelegde afstand: 60 (natte) kilometers

Anja

Vannacht, om iets over 1 uur. heb ik je al gefeliciteerd, want ik wilde beslist de eerste zijn.
Ik lees dat jullie de dag FEESTELIJK met een drankje afgesloten hebben. Of zitten jullie nog aan de wijn?

Ciska

Ha Erik, ook namens Marcel van harte gefeliciteerd. Veel plezier nog tijdens de verdere reis. Wij lezen mee met jullie belevenissen.

Tineke

Hoi. Kan nog net vandaag. Erik van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Sylvia Valkenburg

Van harte gefeliciteerd Erik! En natuurlijk succes voor morgen groetjes daar!!!

Ina

Toch nog gefeliciteerd Erik,hoop dat het vandaag de 17e
het weer beter is,dan gaan met die banaan!
Succes vandaag met veel km.en geen pech onderweg.
Sterte mannen!!!!