HenkErikPiet.reismee.nl

Net niet in Chartres

Vannacht begon het te regenen en het bleef regenen. De tent werd dus vanmorgen zeiknat ingepakt. We wachtten nog even in de hoop dat het nog droog zóu worden, maar vertrokken uiteindelijk toch maar in de regen.

Erik zit klaar voor vertrek

Ondanks het slechte weer reden we aardig door. Na zo'n 2 uur werd het toch droog, maar wel zwaar bewolkt, zodat we onze regenkleding maar aan hielden. In het plaatsje Gambais kochten we broodjes bij de bakker en wat te drinken bij een lokaal winkeltje en aten dat op op een grasveldje midden in dat dorpje. Ook hier hadden we bekijks genoeg. Het personeel van de bakkerij stond letterlijk met de neus tegen de etalageruit gedrukt en een dame kwam vol belangstelling informeren over onze fietsen. Het bleek dat zijzelf een tandem had en ze wist te vertellen dat er een club in deze regio bestond van mensen met een ligfietsen. De combinatie van Erik moest dus ook even op de foto.

Henk bij het kerkje in Bazainville

Het streven was om vandaag naar Chartres te fietsen. Zover kwam het echter niet, want kort voor de plaats Maintenon (22 km voor Chartres) bleek dat de accu van de fiets van Erik al bijna leeg was. Niet goed opgeladen dus. Bij de VVV in Maintenin mocht de accu nog even aan het stroomnet, maar ondanks dat durfden we toch niet verder te fietsen. Bij die VVV leken we ook wel weer een toeristische attractie en werden we weer (en ongevraagd) op de foto gezet.

In Maintenon konden We terecht bij een Bed and Breakfast. Een ouder stel in een relatief normale woning (niet overdreven groot) heette ons vrij schuchter welkom. Bij de supermarkt hebben we wat te eten en drinken gekocht wat we nu zitten te verorberen. We zitten nog even te dubben of we nog even de stad in zullen gaan. Dat is wel nog een stukje fietsen, inclusief een stevige helling. Of we daar nog de puf voor hebben?

Het B&B in Maintenon

Onze kamer in het B&B

Afgelegde afstand: 48 km

Ina

Waren jullie bang,dat we de emails niet zouden
ontvangen,4X gekregen,allemaal de zelfde.
Geeft niks dus jullie zijn weer een stuk verder gekomen!
Gaat het wel goed met jullie,duik maar snel de tent in en
pitten maar!
Slaap ze kanjers!

Mirjam de Wijs

Lekker weer even een keertje in een echt bed, i.p.v. in een tentje.
Rust lekker uit en succes weer morgen!

ellen

Jemig wat een pech heb jij met je fiets Erik. De goden zijn niet net je. Haha. En de weerhouden vandaag ook niet.
Slaap lekker en voor morgen een pot met geluk.
Gr ellen

Ina

Ik bedoelde natuurlij in een echt bed!

Zoeltjes

Goedemorgen mannen, topprestatie en leuke verhalen. Zet m op vandaag, speciaal op deze dag wat extra km voor Erik omdat hij jarig is. Van harte Erik! Daarna wt extra Sinas. Zet m op en succes vandaag.

ria en job

het blijft een bijzondere en leuke tocht.we genieten van jullie verhalen.dus ga zo door en veel suc6 gewenst van ons,

Bart en Kitty

Van harte gefeliciteerd Erik! Wel een heel bijzondere verjaardag hè? Hoop voor jullie dat het zonnetje weer gaat schijnen, scheelt een slok op een borrel!

Paul Vlemmings

Erik, van harte gefeliciteerd ! Op de valreep, dus het mag nog. Vandaag je verjaardag al fietsend gevierd? Straks zal ik op je gezondheid proosten en op die van je twee medemusketiers. Heel veel sterkte met de laatste loodjes naar Courtil Plage. Doe maar rustig aan want het weer is niet best hier in het zuiden. Tot begin oktober.