HenkErikPiet.reismee.nl

Rustig aan verder....

Dat het gisteren een vermoeiende dag was bleek wel uit het feit dat we vanmorgen pas tegen 8 uur wakker werden. Om 10.30 uur vertrokken we met wederom mooi weer op komst: ook vandaag zou het weer een warme dag werden, tot 31 graden.

Rustig aan doorgefietst. Dit deel van het traject is weer heuvelachtig, met zo nu en dan stevige + lange hellingen. In het dorpje Vigny aten we tussen de middag de Plat du Jour: dit keer schnitzel met pasta. Het dorp wordt gedomineerd door een fraai maar vervallen 15e eeuws kasteel. Aan het kasteel zit een bijzondere Geschiedenis: het kasteel stond te vervallen maar werd toen gekocht door een groep Japanners, die er een kookschool in begonnen. Van het ene op het andere moment waren die Japanners echter opeens vertrokken en lieten het kasteel aan z'n lot over. Pas na jaren wederom verval kon een dure Franse hotelketen het kasteel aankopen (voor 5 miljoen Euro) en op dit moment was men weer begonnen met de restauratie.

Chateau de Vigny

Na Vigny kregen we wederom wat stevige hellingen. Via Gargenville fietsten we naar Mézières sur Seine. Daar deden we inkopen voor de avond.

Bij de winkel kwamen we deze man tegen. Hij herkende ons als pelgrims en begon enthousiast zijn ervaringen met ons te delen. Het bleek een fanatieke pelgrim: hij had o.a. zijn pelgrimsreizen op z'n bovenarmen getatoueerd.

Zo'n 5 km verderop besloten we dat het voor vandaag welletjes was en zochten we de camping "Canada" op. Zoals de naam al doet vermoeden vinden we hier genoeg verwijzingen naar dit land.

Lange hellingenn onderweg.....

Afgelegde afstand: 49 km.

Mirjam de Wijs

Fijn geen lekke banden of ventielen vandaag!
Nu lekker uitrusten voor morgen.
Succes en geniet er morgen weer van!!

Ina

Is ook zo erg nog niet,maarrrrr 49 km,gelukkig zonder
lekke banden en pech.Dat komt natuurlijk,dat jullie
door de priester gezegend zijn!Een top prestatie is het zo wie zo al!Afwachtende op de nieuwe verhalen,wensen we
jullie een hele goede reis verder zonder narigheid!

sylvia valkenburg

Weer een mooi verhaal Piet zet hem op je kan het!!!

Lien en Gert van Engelenburg Nijmegen

Gisteren was tante Lien (van Henk) een dagje in Veenendaal en hoorde het verhaal van jullie onderneming. Meteen de website geopend en al mooie verhalen gelezen en mooie foto's gezien. Veel succes met jullie trip en we blijven jullie vanaf nu volgen