HenkErikPiet.reismee.nl

Rustig aan verder....

Dat het gisteren een vermoeiende dag was bleek wel uit het feit dat we vanmorgen pas tegen 8 uur wakker werden. Om 10.30 uur vertrokken we met wederom mooi weer op komst: ook vandaag zou het weer een warme dag werden, tot 31 graden.

Rustig aan doorgefietst. Dit deel van het traject is weer heuvelachtig, met zo nu en dan stevige + lange hellingen. In het dorpje Vigny aten we tussen de middag de Plat du Jour: dit keer schnitzel met pasta. Het dorp wordt gedomineerd door een fraai maar vervallen 15e eeuws kasteel. Aan het kasteel zit een bijzondere Geschiedenis: het kasteel stond te vervallen maar werd toen gekocht door een groep Japanners, die er een kookschool in begonnen. Van het ene op het andere moment waren die Japanners echter opeens vertrokken en lieten het kasteel aan z'n lot over. Pas na jaren wederom verval kon een dure Franse hotelketen het kasteel aankopen (voor 5 miljoen Euro) en op dit moment was men weer begonnen met de restauratie.

Chateau de Vigny

Na Vigny kregen we wederom wat stevige hellingen. Via Gargenville fietsten we naar Mézières sur Seine. Daar deden we inkopen voor de avond.

Bij de winkel kwamen we deze man tegen. Hij herkende ons als pelgrims en begon enthousiast zijn ervaringen met ons te delen. Het bleek een fanatieke pelgrim: hij had o.a. zijn pelgrimsreizen op z'n bovenarmen getatoueerd.

Zo'n 5 km verderop besloten we dat het voor vandaag welletjes was en zochten we de camping "Canada" op. Zoals de naam al doet vermoeden vinden we hier genoeg verwijzingen naar dit land.

Lange hellingenn onderweg.....

Afgelegde afstand: 49 km.