HenkErikPiet.reismee.nl

Een halve rustdag

Om half 6 vanochtend begon het te regenen en bleef het regenen. We talmden even met opstaan, maar het werd toch niet droog. Om toch maar enigszins droog te kunnen zitten maakten we dankbaar gebruik van de feesttent voor ons ontbijt en het inpakken van alle bagage. Dat ontbijt moesten we wederom doen zonder koffie..... de rubberring van het gasbusje van Henk was ingevet met vaseline, maar bleef dus lekken. Gas genoeg..... De hele camping heeft ervan mee kunnen genieten.

om 10.00 uur leek het droog en vertrokken we. 5 minuten later regende het weer en een half uur later kreeg Erik een lekke band. Geen reserveband, dus er moest geplakt worden en ondanks de natte omstandigheden lukte dat wonderwel.

Lange hellingen, regen en wat tegenwind. De condities waren niet echt optimaal te noemen. Ondanks de regenkleding werden we allemaal doornat. Een gehoopt koffie-adresje kwamen we niet tegen en dus zijn we doorgefietst naar de eerste grote plaats: St. Quentin.

Henk onderweg

In St. Quentin hebben we eerst de Basiliek bezocht. Een enorm groot en imposant gebouw. De kerk was kennelijk nooit gerestaureerd, wel aan restauratie toe, maar dat gaf het wel een bepaalde bekoring. Overal donkere hoekjes, stukken van beelden die ofwel ergens ontbraken of juist ergens lagen te slingeren. Heel apart. Op de vloer was middels tegels een enorm labyrint aangelegd. Als je niet in de gelegenheid was een pelgrimsreis te doen kon je dit goedmaken door bv op je knieën en biddend dit doolhof af te leggen. Hadden we dit maar eerder geweten....

Op het Stadsplein St. Quentin

Voor een hapje eten hebben we een lokale Kebab-zaak aangedaan en daar besloten we dat we onszelf een halve rustdag cadeau zouden doen. We fietsten terug (.....) naar de Jeugdherberg, waar we onze intrek hebben genomen. Eerst maar eens lekker gedoucht en een powernappie gedaan. Oh ja: nu is het droog.....

De Jeugdherberg in St. Quentin

Afgelegde afstand: 27 km

Ina

Groot gelijk een rustig middagje mag ook wel eens,morgen met frisse moed verder,dan is het weer vast beter!
Geniet er maar van,kanjers zijn jullie toch wel hoor!
Zien morgen de verhalen tegemoet!Slaap ze straks!
Groetjes uit het Veen!

sylvia Valkenburg

hoi nee dat is niet zo ver als het morgen maar weer beter gaat het is als het goed is dan wel weer mooi weer! Succes allemaal weer!!!

Mirjam de Wijs-Koning

Wel Pelgrims hoor, op zondag rustmiddag houden ;-)
Hoop dat jullie morgen weer lekker weer hebben zodat jullie verder kunnen trekken.
Succes weer morgen!

Anja

Ging die douchepartij in goede harmonie met jezelf? Of heb je een heel arsenaal aan kreten .........( dat hoef ik niet in te vullen) geuit! Het was nu ook niet direct een prettige situatie voor je.
Vandaag weer een nieuwe uitdaging! Gelukkig zijn de weergoden jullie goed gezind !!