HenkErikPiet.reismee.nl

Dag 5. In Noord-Frankrijk

Zat. 10 september

Op tijd vertrokken vanaf de camping: 09.00 uur. Het eerste deel was vrij vlak, in tegenstelling tot de heuvels van gisteren, dus goed door kunnen fietsen. Een bakkie koffie gedronken in een lokaal dorpskroegje, waar men al vroeg aan de Pastis zat en enthousiast aan het vertellen was over die andere kroeggenoten die de meest verschrikkelijke ziekten hadden. Dat bakkie koffie hadden we gemist, omdat het gasbrandertje van Henk de geest gegeven had.

15 km verderop kwamen we in Cambrai aan (45 km gefietst). We zochten een terrasje op om even uitgebreid te eten, vooral omdat de accu van de fiets van Erik vannacht niet goed goed opgeladen was. We moesten dus wel even de tijd nemen (heel vervelend......).

Gezien onderweg. Zomaar ergens in het wegdek....

Ook in Cambrai gingen we op zoek naar een ander gasbrandertje, maar buiten een bijzonder duur exemplaar (100 Euro !) kwamen we dus niks tegen. Voor de zekerheid dus maar toch wat extra gasbusjes gekocht en maar hopen dat de gasbrander dit keer het wel doet.....

Na Cambrai werd de route weer wat heuvelachtiger. Het oponthoud in Cambrai had echter wel aardig wat tijd gekost en de twijfel over de accu van Erik was toegeslagen, dus we besloten niet te ver meer te fietsen, zo'n 20 km. Zover hield de accu het niet eens uit.... Zo'n 5 km voor de bewuste camping hield-ie er mee op. Erik nam daarom een andere route, een jaagpad cq wandelpad langs een kanaaltje. Hij kon dus gaan klunen.... Ikzelf (Piet) nam vast intrek op de camping om de tent op te zetten en Henk maakte wat extra kilometers om terug te fietsen en waar nodig Erik een hellinkje op te duwen. Al met al kwam Erik een uurtje later aan op camping De l.Escaut in het plaatsje Honnecourt-sur-Escaut (19.00 uur). Bij de camping is een barretje en daar zitten we nu eerst in een soort van feesttent aan een goede Affligem. Dat maakt weer veel goed....

Erik en Henk komen met wat vertraging aan op camping De l'Escaut in het plaatsje Honnecourt-sur-Escaut

Afgelegde afstand vandaag : toch nog 65 km.

Oh ja: de accu laadde niet goed op vanwege een verkeerd contactje. Dat hebben we zelf kunnen verhelpen.