HenkErikPiet.reismee.nl

Net in Frankrijk

Vanmorgen uitgebreid ontbeten in de Jeugdherberg. De tent hing te drogen, dus die moeten we nog wel even inpakken. Al met al werd het toch nog 09.20 uur voordat we vertrokken. Leuk: de leerlingen applaudisseerden toen we wegfietsen (of ze waren gewoon blij dat we oprotten...).

We waren net een half uurtje onderweg toen we door een grote groep sporters van een sportopleiding (ofzo) fietsten. Ze vormden een soort haag en toen we doorheen fietsten werd er wederom en nu massaal voor ons geapplaudisseerd. Toch een kippevelmomentje!

De ochtend stond in het teken van wegopbrekingen, omleidingen, de weg zoeken, kortom: hindernissen. Dat schoot dus niet op. Bij onze eerste rust, om 13.15 uur, hadden we pas 34 formele kilometers afgelegd (daadwerkelijk 38 km gefietst). Bij die rust bleek Henk ook nog een lekke band te hebben....

Erik neemt een hindernis bij een nieuw aangelegde rotonde

We kwamen door Tournai, een redelijk grote stad. Ook daar werd het even zoeken en raakten we nota bene Henk nog even kwijt in de drukte van die stad. Na Tournai konden we nog even goed doorfietsen en om 18.30 uur bereikten we de Franse grens, wat ons doel was voor vandaag.

Henk bij een wegaanduiding op een privé-woning

We hebben gelijk en camping opgezocht, bij 't plaatsje Rumegies. Toen we ons prakkie op wilden warmen bleek de gasbus van het brandertje leeg (lek dus), maar de buren waren zo aardig onze pan eten even op te warmen.

Henk probeert tevergeefs ons pannetje eten op te warmen.....

Groepsfoto op Camping Le Petit Clos in Rumegies

Vandaag 72 km afgelegd (68 km route, de rest omgereden, dus dat valt nog mee). Morgen gaan we verder Frankrijk in.

Mirjam

Top gedaan weer mannen en ach, de eerste lekke band is een feit, hopelijk dat het daar bij blijft!
Rust lekker uit en succes weer morgen in het stokbroodland.

sylvia valkenburg

Weer een hele prestatie,je maakt wel wat mee zo even wat anders al het saaie veenendaal hier!1! Succes voor allemaal weer goede reis!

Louis

Mooie verhalen mannen. Ieder met zn eigen stijl. Leuk.
Leuk om jullie te 'volgen'
Vergeet niet te genieten onderweg.

Anja

Jullie gaan voor mijn gevoel als een speer! Wel wat pech, maar het positieve is, dat jullie weer een ervaring rijker zijn!!!!
Doe het kalm aan, want het wordt een warme dag!
De foto's zijn ook leuk! Handige Henk aan het banden plakken! Maak er een mooie dag van.

Ina

Prachtig verhaal weer,een hele prestatie!
Vandaag dus het Franse land in met de
lekkerste croissantjes,smullen maar!
Hopenlijk zonder omwegen en pech,komen
jullie een heel eind!
Sterkte en groetjes uit Veenendaal!

Joop van Hattem

Beste Pelgrims,

Al met al weer een enerverende tocht die jullie aan het doen zijn.
En jullie hebben de vaart er lekker in zeg.
Ik probeer op afstand met jullie te reizen. Dan heb ik toch ook een klein beetje dat heerlijke gevoel wat jullie moeten hebben.

Ik wacht op verder nieuws. Het ga jullie goed.

Groet Joop