HenkErikPiet.reismee.nl

Dwars door België

Vanmorgen in Viersel weer om 07.15 uur op. We waren al een stuk vlotter, want dit keer vertrokken we al om 09.15 uur.

als eerste fietsten we kilometers lang langs het Netekanaal. Dat klinkt saai, maar het was een mooie afwisselende route. We kwamen in Mechelen en besloten daar bij de kathedraal een stempeltje te halen. We werden direct binnen gevraagd bij de consistorie (het "Koraalhuis") en kregen koffie met broodjes aangeboden. De diaken heette ons welkom. Hij vond het erg leuk en voor hem was dit de eerste keer dat hij met pelgrims te maken had, want hij was net 2 dagen terug als diaken ingewijd. De plek was tevens een inloophuis voor daklozen, die af en toe voorbij schoven, dus we voelden ons prima thuis....

De bijzondere kansel van de Kathedraal van Mechelen

Piet en Henk in het Koraalhuis in Mechelen

Maar de plicht riep..... Vanaf Mechelen fietsten we eerst een vrij saaie route, langs doorgaande wegen, met slechte fietspaden en met veel vals plat. Daarna werd het mooier: we volgden de Leireken fietsroute, over het tracé van een oude spoorweg. Een echt mooie route, maar wederom met veel vals plat: over een afstand van zo'n 18 km ging het langzaam maar zeker omhoog. Zwaar fietsen dus!

Erik bij een treinstel langs de Leireken fietsroute

Ergens langs die route hebben we om 15.30 uur nog geluncht en daarna volgden we het jaagpad langs het riviertje de Dender over een afstand van zo'n 30 km. Ook weer een fraaie route. Het weer was zonnig, zo'n 26-28 graden, maar met een forse wind, die we dus tegen hadden...

we besloten vandaag eens luxe te doen en namen onze intrek in de Jeugdherberg 't Schipke bij de plaats Geraardsbergen. We werden enthousiast welkom geheten inclusief een warme maaltijd! Het bleek dat er een schoolklas tijdens een werkweek aanwezig was en zij waren net zo'n beetje klaar met eten, hadden nog genoeg over en wij konden zo aanschoven. De klik was zo gelegd en we hebben dus heerlijk en enthousiast gekletst met vooral de docenten. Van de beheerster kregen we van onderuit de toonbank nog een paar flesjes aangereikt, zodat we toch nog in België aan een heerlijk Belgisch biertje zitten.

Lekker eten bij Jeugdherberg 't Schipke

Aan een biertje in Jeugdherberg 't Schipke

Afgelegde afstand vandaag: 92 (zware) kilometers.

Sylvia Valkenburg

Jee hee wat zwaar lijkt me dat en 92 kilometer nou petje af hoor! Dus zo in totaal al aardig wat kilometers gefietst!!! Succes morgen maar weer voor jullie en rust maar goed uit vannacht!!! Groetjes

Anja

Wat een mazzel dat er net een klas gegeten had!! Dus jullie hoefden niet te koken. Ook weleens fijn!!
De gastvrije ontvangst overal, moet wel een prettige ervaring zijn. Het is ook heel bijzonder, wat jullie doen!
Jullie gaan het gewoon binnen 20 dagen doen!

Ina

Wat geweldig gedaan mannen en zoveel km.afgelegd,
prachtig verhaal weer en overal gastvrij ontvangen.
Straks lekker slapen,morgen gezond weer op!
Veel succes met de volgende rit! Groetjes!

henk Beulenkamp

Wat een mooi reisverslag en wat een belevenis.
Ga zo door en jullie komen zeker in Zuid Frankrijk.
Succes kanjers

Marianne

Stoer mannen! Supertrots! Maarree er was toch gesponsord voor foto's??? Of hebben jullie daarvan in die herberg geslapen????