HenkErikPiet.reismee.nl

België

Alles was nat en vochtig vanmorgen. Er hing een laaghangende mist boven de velden bij de opkomende zon. Erg mooi, maar wel nat...

We waren vroeg uit de veren, maar het duurde lang voordat alles weer ingepakt en weggestouwd was. Dat is duidelijk nog even wennen. Al met al was het al bijna 10 uur voordat we weer op pad waren.

Ook vandaag werd het weer schitterend weer. Volop zon en zo'n 26 graden. In Hilvarenbeek (na 25 km) onze eerste rust. Erik kocht nog even een nieuwe leesbril bij de Hema (hij was op z'n bril gaan zitten) en om 12.30 fietsten we verder. Twee uurtjes later kwamen we al over de Belgische grens heen en reden vervolgens prompt verkeerd om in Eersel te kunnen komen. Wat extra kilometertjes dus...

In het plaatsje Vosselaar hoorden we orgelmuziek uit de plaatselijke RK-kerk komen en dachten daar voor vandaag wel even ons stempeltje te kunnen scoren. Jammer dus.....

Net bij Turnhout kwamen we mensen tegen die ons op een gegeven moment herkenden als Caminogangers en van hen kregen we onze eerste "Bon Camino" te horen.

Al met al hebben we vandaag lekker door kunnen fietsen en kwamen we om 18.15 uur aan op de lokale camping in Viersel (bij het Albertkanaal). Hier is ook de aansluiting op de officiële St. Jacobsroute.

Het ziet er nog wat chaotisch uit op ons plekje op camping Waterschap in Viersel !

Afgelegde afstand vandaag: 85 km (incl. die paar verkeerd gereden kilometers.....).