HenkErikPiet.reismee.nl

De eerste dag

Het was een drukte van belang op het Raadhuisplein bij ons vertrek. We moesten netjes een nummertje trekken om in het gemeentehuis een stempeltje te kunnen krijgen en om 09.40 uur was het dan zover: onze pelgrimsreis is begonnen!

Piet + Henk komen blij het gemeentehuis uit na het 1e behaalde stempeltje !

Via Amerongen, Tiel en Hedel ging het toch vrij vlot richting Den Bosch. Met een paar rustpauzes onderweg werd het 15.15 uur toen we in Den Bosch bij de St.Jan aankwamen.

In de St.Jan haalden we een officieel St.Jacobs-stempeltje bij een erg aardige dame achter een info-balie. Ze vons ons verhaal erg leuk en werd zo enthousiast dat ze achter de balie vandaan kwam en ons alle drie enthousiast ging staan kussen. Vervolgens hebben we een kaarsje gebrand bij Maria (van St.Jacobus bleek er geen beeld aanwezig). Dat deed ons toch wel wat en iedereen werd wel stil (zelfs Erik....).

Na een biertje op een terras, een hapje eten bij een cafetaria en wat inkopen bij een supermarkt bleek het al 18.30 uur voordat we op pad gingen voor de laatste 13 km naar onze overnachtingsplek. Daar zitten we nu schoongewassen en wel wat bij te komen. We zullen er wel niet laat in liggen....

Ons plekje op de camping "Hoeve de Mertel" bij Biezenmortel (in Brabant)

Afgelegde afstand vandaag: 73 - 75 km.

morgen proberen we België te bereiken.