HenkErikPiet.reismee.nl

Training en Voorbereiding voor 'Ons Fietstochie'

Na de beslissing om deze tocht te gaan maken, begonnen allerlei vragen door onze hoofden te schieten,.... links, rechts en dwars door het midden !

Hoe voor te bereiden, wat mee nemen, welke training volgen,.... enz.

Is mijn fiets wel bestand tegen zo vele kilometers, extra fietstassen ??

Nu al deze vragen zijn 'geland', zijn we over veel dingen het eens geworden....Gaon met die Banaon

Tongue Out

Vanaf half April een enkele keer met z'n 3-en kunnen fietsen/trainen.

Daar Erik in Frankrijk woont, gaat de vlieger 'van eventjes een rondje om de kerk' niet op.

Dus zijn Piet en ondergetekende, vaak in het gezellige bijzijn van Sylvia (vrouw van Piet), de afgelopen weken redelijk veel op de fiets te vinden.

Tochtjes naar Amersfoort hier, Leusden daar, Wageningen zus en Leersum zo,zijn aan de ons wel besteed. Zoals laatstgeleden op een zaterdag (13 Aug.), naar Mantel, grote fietswinkel in Arnhem-zuid.

Ik had als doel om een paar fietsschoenen te gaan aanschaffen. Via internet kijken, maar er moest wel gepast worden.... dus op naar Mantel.

Rond de klok van 10-en vertrekken, met mijn nieuwe fietscomputertje geïnstalleerd, en richting Wageningen, de pont over naar Randwijk, en via Heteren, Driel aan de zuidkant van de Rijn, op naar Arnhem. Daar aangekomen was het nog even zoeken op een immens groot industrieterrein, want door een verkeerde handeling van mij hield de fiets-navi er ineens mee op...... Maar gelukkig wel gevonden waar we moesten zijn !

Fietsschoenen gepast, betaald en weer verder...... tsjonge, wat een grote en overzichtelijke winkel zeg !! En vooral, wat een keus

Laughing

Nu maar weer de weg terug nemen,..... via Oosterbeek en Renkum is de planning.

Zo gezegd, zo gedaan. Langs de Rijnkade, met al z'n mooie verleidelijke terrasjes en zo richting Oosterbeek, en dan bij kasteel Doorwerth even een stop maken.

Bij Heveadorp nog een gedeelte van de 'Italiaanse weg' genomen, een stuk oude klinkerweg, redelijk steil met een aantal haarspeldbochten er in, om daarna de geplande stop te maken bij kasteel Doorwerth, zie foto's !

Verder door naar Renkum, alwaar wij redelijk onbedoeld terecht kwamen op een MTB-route, niet bestemd voor ligfietsen en ander normaal fietsverkeer.... Maar, waar een wil is, is voor ons zeker ook een weg !!

We hebben ons er door heen gebaand, vraag alleen soms niet hoe

Innocent

Ook was de verwachte route niet echt meer in beeld, wederom d.m.v. logisch redeneren, kwam het geplande pad op ons netvlies.... Toen toch er voor gekozen, om redelijkerwijs de hoofdwegen te gaan volgen, richting Wageningen en het Binnenveld naar ons Veenendaal.

Om en nabij 72 kilometers weggetikt, met de nodige verrassingen en een fiks portie fietstraining in de beentjes, weer veilig thuis gekomen.

Groetjes van iemand, die in een aantal maanden tijd, het fietsvirus behoorlijk te pakken heeft ! Henk Bos

Laughing

Ina Hoefs

Wat een prachtig verhaal,we gaan dus genieten
van de tocht die jullie gaan maken,ook al zijn we er niet zelf bij!
De tijd schiet al op,nog even en dan mogen jullie
de benen en armen laten wapperen!Veel fietsplezier!
Foto's en verhalen zijn welkom!Groet Wil en Ina.

Sylvia Valkenburg

Wat heb je dat leuk geschreven Henk,ik hoop dat jullie alle drie het gaan halen.Jullie zijn drie bikkels dus dat vertrouwen heb ik wel!!! Heel veel fietsplezier en misschien doen we nog een tochtje voordat jullie gaan groetjes!

Rob Lindeman

Ten eerste respect.
Ten tweede wat een avonturiers zeg !!

Geniet er van mannen.

De "derde man"

Lieve mensen, boven aan het verhaal staat dat jullie ons "fotoruimte" cadeau kunnen doen.We hebben inmiddels al zoveel ruimte dat we elke tien minuten kunnen stoppen om een foto te maken en er dus bijna geen tijd meer over is om te fietsen, wat toch het hoofddoel is. Het zou ons beter uitkomen als we wat meer ruimte in onze tassen zouden krijgen maar ja, dan komen we helemaal niet meer voor uit.
Erik

Corine Schoeman

Beste neef (Henk).
Respect hoor!!
Ik wens jou en je vrienden heel veel succes en vooral plezier.
Doe voorzichtig!

Anja

Geweldig! Verheug me op de volgende verhalen!
Het kan een heerlijk boekwerk worden.
Geen officieel moment! Toch zullen er diverse mensen zijn, om jullie uit te zwaaien om 9 uur!!!!
We willen deze kanjers zien vertrekken!!

de Derde man

Als er dan zoveel mensen komen om ons uit te zwaaien kom ik wel een kwartiertje later.

Ina Hoefs

Niks kwartiertje later,jullie moeten vereeuwigd
worden!
Dit is toch uniek!Een hele goede reis mannen.
Wil&Ina