HenkErikPiet.reismee.nl

De 2e fietsdag: kilometers maken en omrijdem

Het heeft even geduurd voordat jullie weer een reisverhaal te zien krijgen, maar in deze uithoek van Frankrijk zijn de verbindingen niet altijd even goed, laat staan dat er Wifi is!

Donderdag de 10e oktober vertrokken we om 10.00 uur vanuit het B&B . Een erg aardig echtpaar, die erg geinteresseerd waren in onze reis en onze fietsen.

We fietsten naar Cahors en voornamelijk over de D12, wel een aardig doorgaande weg, maar toch wel vrij rustig. We passeerden o.a. het plaatsje Peyrignac. Pas zo’n 8 km voor Cahors werd die D12 toch wel een drukke weg, met o.a. veel vrachtverkkeer. Al met lekker door kunnen fietsen en we reden omstreeks 14.30 uur Cahors binnen,met 40 km op de teller. We moesten toen nog wel even 3 km naar het centrum en dat bleek stevig heuvelopwaarts. Om 15.00 uur zakten we dus voor een bakkie koffie neer op een terrasje om te bekijken hoe we verder zouden gaan.

Uitzicht onderweg

We besloten door te fietsen naar het plaatsje L Hospitalet,  13 km verder, waar een pelgrimsherberg moest zijn. Vanaf Cahors was dat echter alleen maar heuvelopwaarts, een pittige rit dus. Pas om 18.00 uur reden we L Hospitalet binnen. Een dorp bestaande uit 1 straat, met een kerk en een cafe. Dat cafe liep prompt leeg toen wij er stopten!  We belden naar de herberg: Ferme Trigodine, en er bleek nog plaats te zijn. Als we voor 19.00 uur aan zouden komen, konden we nog mee-eten ook.

Door een cafebezoekster werd ons de weg gewezen, 3 km verder fietsen en linksaf. Daar aangekomen bleken we dus faliekant verkeerd te zitt3n en konden we die 3 km weer terug fietsen,..... heuvelopwaarts..... Toen was het nog 2 km fietsen naar de herberg, zodat we nog maar net op tijd aankwamen voor het avondeten!

Aankomst bij de pelgrimsherberg

De beheerder van de herberg bleek een oude hoefsmid te zijn. Hij had de boerderij gekocht + opgeknapt en kwam er toen achter dat hij pal naast een pelgrimsroute was komen te wonen. 10 jaar terug had hij de stal omgebouwd tot pelgrimsherberg.  Het eten smaakte prima, inclusief de nodige flessen wijn. We hadden gezelschap van een Duits echtpaar, de eerste mede-pelgrims die we tegen zijn gekomen. De eigenaar g8ng na het eten nog een stukje piano spelen (erg goed!)  en al met al werd het een erg gezellige avond!

Al met al vandaag toch nog zo’n 63 km gefietst, bij mooi weer, half bewolkt en 24 graden

Ina

Blij dat ik een bericht van jullie kreeg,begrijpelijk dat wifi in zo'n uithoek
moeilijk was.
Natuurlijk bedankt voor het verhaal en de foto's!
Jullie zijn al een aardig eind op weg en mooi weer ook nog.
Groetjes van mij en heel veel fietsplezier!

Ellen

Wat heerlijk al die onverwachtse ontmoetingen.
Leuk om te zien ook weer die foto's.
Ben wel benieuwd wat jullie volgende uitdaging wordt het volgende jaar?.
Veel plezier de rest vd route.