HenkErikPiet.reismee.nl

We fietsen weer

Woensdag 11 oktober 2017

We lopen wat achter met onze reisverhalen. We hebben dan ook bijna het idee dat we tijd te kort komen. We fietsen tot na17.00 uur. Puffen even uit met een drankje, douchen, gaan eten en dan is het volgens het pelgrims-herberg-protocol zaak om vóór 22.00 uur op bed te liggen. Daar wordt dan dankbaar gebruik van gemaakt, want dat bed lonkt dan echt wel..... oftewel: een uurtje de reisblog bijhouden schiet er dan bij in.....

Vandaag (woensdag) zijn we dus toch maar vertrokken vanuit Carrion. Ikzelf (Piet) met de nodige pijnstillers. Het tempo lag beduidend lager, dat wel.

Na zo'n 10 km liep de versnellingskabel van de fiets van Erik eraf. Het bleek niet zo'n makkelijke klus om die er weer op te krijgen, dus dat kostte bij elkaar toch wel een uurtje. We zaten langs een provinciale weg, maar gelukkig was het qua verkeer erg stil

Het eerste traject bestond uit lange saaie wegen. Soms wat stijgend, soms wat dalend, maar qua omgeving niet veel aan.

We hielden een rustpauze in het stadje Saragun. Een ietwat vervallen, troosteloos dorp. Alleen het centrumplein zag er nog redelijk uit en daar hebben we dus ons broodje gegeten. Het was toen al 15.00 uur en we hadden zo'n 40 km afgelegd, dus we besloten nog wel een stukje door te fietsen.

Gezien onderweg.

We kwamen uit in El Burgo Ranero, een klein dorpje en toen was het al half 6. Bij de plaatselijke pelgrimsherberg werden we te woord gestaan door de Spaanse + chagrijnige beheerder. Dit keer kwamen we op een zaal met zo'n 16 bedden. Het sanitair was niet echt schoon. Al met al dus een mindere herberg (9 € p.p.). Er had een veldje in de brand gestaan, dus het hele dorp stond ook nog eens onder de rook.

Van buiten zag de herberg er nog eel aardig uit....

Het brandje...

's Avonds hebben we een hapje gegeten jn een lokaal restaurantje. Lekker gegeten en een gezellig tentje. Aan het eind van de avond kregen we het aanbod: betalen of de afwas doen. We hebben maar betaald....

Afgelegde afstand: 60 km. Volgens de km-tellers van Erik en Henk zelfs 64, dus dat valt niet tegen!

Oh ja: we zijn over de helft! We hebben ruim 400 km afgelegd, zelfs iets van 420 km, dus nog zo'n 380 km te gaan.

Ina

Geweldig gedaan mannen weer 60km jullie zijn wel
doorzetters hoor!
Het schiet nu toch op met de afstand.Sterkte vandaag
zonder pech.
Tot de volgende maar weer!

Gert van Manen

Fantastisch waar jullie mee bezig zijn. Mooie en interessante verslagen, ik zou graag mee willen fietsen. Veel van wat jullie onderweg ervaren, herinnert mij aan mijn fietstocht naar Italie in 1998. Een heel fijne reis verder.